Na této stránce najdete přehledně zpracované aktuality ze světa účetnictví a daňového poradenství:
- (25.4.2020) Účetní agenda a pandemie COVID-19
Podpora v průběhu pandemie COVID-19
V tomto článku najdete přehled hlavních bodů pro lepší orientaci v agendě COVID-19 a souvisejících vládních programů. Taky je přehled důležitých informací pro OSVČ i pro s.r.o.:
S případnými dotazy k účetní agendě v aktuální situaci a poradenství pro zíksání případných státních příspěvků nás můžete kontaktovat.
- Půl roku bez záloh pro OSVČ – zpětně od 3/2020
Vláda schválila odpouštění minima, jak u sociálního, tak u zdravotního. Takže jako OSVČ nemusíte platit minimum od 03/2020 do 08/2020. Březnové zálohy, pokud už jste zaplatili, se posunou na září 2020. Další informace jsou k dispozici na webu Ministerstva financí. - Ošetřovné pro OSVČ - od 1.4.2020
Stát vyplatí finanční příspěvek za ušlý výdělek – ošetřovné – pro osoby samostatně výdělečně činné, které po zavedení mimořádných opatření vlády pečují o děti mladší 13 let a o nezaopatřené děti maximálně do věku 26 let, které jsou závislé na pomoci jiné osoby alespoň ve stupni I za podmínky, že druhý člen rodiny na toto dítě (děti) již nečerpá tuto dotaci či jiný kompenzační příspěvek, a to ve výši 424 korun za den. Dotace bude poskytována po dobu maximálně 31 dní, nesmí přesáhnout částku 13 144 korun. K vyplácení ošetřovného byl vyhlášen program podpory malých podniků postižených celosvětovým šířením koronaviru. Více informací na webu Ministerstva průmyslu a obchodu. - Přímá podpora OSVČ, jejichž podnikatelksá činnost je ovlivněna pandemií koronaviru
Jde o podpůrné opatření pro OSVČ, díky kterému ti, kteří byli současnou pandemií a souvisejícími opatřeními vlády zasaženi nejvíce, získají přímou podporu ve výši 25 000 Kč jednorázově. Mimořádná podpora se bude vyplácet na základě žádosti doručené Finanční správě, a to až do odvolání nouzového stavu. Více informací na webu finanční správy - Dotace pro firmy - program Antivirus
Jde o finanční kompenzaci pro zaměstnavatele, kterým současná situace znemožnila přidělovat práci zaměstnancům z důvodu nařízení karantény či péči o dítě u významné části zaměstnanců, kteří prokáží, že nemohou vyrábět z důvodu omezení dostupnosti nezbytných vstupů nebo že důvodem přerušení činnosti firmy je omezení poptávky po jejích výrobcích či službách. Podrobnosti na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí - Posunutí závěrečné fáze elektronické evidence tržeb
Pro podnikatele spadající do závěrečné fáze (3. a 4. vlny) elektronické evidence tržeb se odkládá povinnosti používat EET do doby uplynutí tří měsíců od ukončení stavu nouze. - Balíček daňových úlev pro fyzické i právnické osoby
Ministerstvo financí připravilo pro fyzické a právnické osoby balíček daňových úlev, například prominutí červnových záloh na daň z příjmu či posunutí termínu pro podání daňového přiznání k dani z nabytí nemovitostí; jejich přehled naleznete v této tiskové zprávě.
Individuální poradenství k aktuální situaci